Monday 31 July 2023

Karen Swan: Szökés ​a görög szigetre

    
Karen Swan nevét eddig csak színes borítókon láttam, de nem volt igazán kapcsolatom vele. Alapvetően nagyon szeretem a romantikus történeteket, ezért úgy látszik, csak idő kérdése volt, hogy mikor ejtem meg a hosszabb lélegzetvételű ismerkedést. A „Szökés a görög szigetre” című regény jó kezdésnek tűnt, mert nagyon szeretem Görögországot, így a könyv a címével és a borítójával fogott meg elsőre. Azonban a történet annyira rendhagyó volt a romantikus regények időnként egyforma sorában, hogy biztosan olvasok még a Karen Swan-tól.

    A megjelenése alapján én egy könnyed kissé vicces, laza és álmos görögországi nyaralásra számítottam, de egyáltalán nem azt kaptam. Voltam már Görögországban, és egész jól megfogható sajátos hangulata van, ami a regényben felbukkan, de csak nyomokban. Sokkal inkább nagyvárosi regény ez. A főszereplő és környezete igazi modern huszonéves lányokból áll, akik tudják és szeretik élvezni az életet. Ettől függetlenül nem vagyok csalódott, mert egy nagyon feszes cselekményű, mozgalmas és szokatlan romantikus regényt olvastam. Igaz, hogy zsáner szempontjából időnként inkább krimibe hajlik a történet. A szerelem, és a párkapcsolatok mellett sok nehéz téma merül fel, úgy mint, az abúzus, a munkahelyi etika, a gazdasági csalás, és az időnként maffiamódszerekben utazó pénzügyi mogulok kétes világa, de ezzel együtt is szórakoztató tudott maradni a könyv.
    A főszereplő angol lány Chloe, egy bonyolult párkapcsolatból menekülve New Yorkban köt ki. A cégnél dolgozik, ahol a világ leggazdagabb embereinek exkluzív kívánságait teljesítik. Őszintén szólva, eddig fogalmam sem volt, hogy létezhet ilyen. Érdekes volt belelátni a saját pórias életemből a nagymenő extrán csillogó életébe, de ugyanakkor terhes is. Részben mert az én teljesen gyakorlatias életszemléletem túlzónak, feleslegesnek és nagyképűnek ítélte az egészet az elvárásoktól a szolgáltatásokig, másrészt pedig mert többször a történet rovására ment, hogy őrültebbnél őrültebb kívánságokat intézett a főszereplő, miközben a saját életére ráfért volna egy alapos romeltakarítás.
    Sokáig nem kedveltem különösebben Chloe-t. Döntésképtelennek tűnt, és simán hagyta magát kihasználni, ráadásul újra és újra visszapörgött egy diszfunkcionális kapcsolatba. Aztán egyre inkább arra jutottam, hogy ő egy tipikus mai lány, tipikusan olyan, mint mi mindannyian. Ugyanazokat a magánéleti csapdákat éli meg, amiket bármelyikünk, vagy amik közül legalább egyben volt részünk. A regény több mérgező kapcsolatot is bemutat, de ezek közül Chloe-é a leginkább az, még akkor is, ha csak egészen enyhének tűnik a többihez viszonyítva. Vélhetően pont azért, mert annyira hétköznapi, hogy naponta találkoztunk vele, akár a saját életünkben is. Ráadásul tulajdonképpen a szeme előtt van a megoldás, mégsem lép ki igazán.
    A regény többi szereplője sem általános romantikus hős, sokkal inkább vérbeli emberek, hibákkal, esendőségekkel együtt. Számomra akkor vált élvezhetővé a regény, amikor elengedtem a romantikus regénytől várt normáimat, és rábíztam magam a történetre.
    Nagyon sok mondanivaló van a regényben a társadalmi státuszoktól kezdve az emberi kapcsolatokon át a gazdasági viszonyokig. Rengeteg az érdekes háttértörténet és sok az információ.

Épp a sok mellékszál miatt a cselekmény fővonala lassan bontakozik ki, de a regény végig nagyon mozgalmas marad. Egyetlen percig nem unatkoztam, de nem is volt meg az álmos nyári görögországi hangulat.

Adatok:
Kiadó: XXI. Század
Megjelenés: 2023.
Oldalszám: 398.
Fordította: Szabó Olimpia

Fülszöveg:
Minden kezdet előtt kell, hogy legyen egy vég
Chloe Marston összetört szívvel elköltözik Londonból, hogy New Yorkban kezdjen újra mindent. Egy olyan vállalkozásnál dolgozik, amely dúsgazdag kliensek megbízására végez szervezési feladatokat. Miközben mások életét zökkenőmentesen bonyolítja, maga Chloe történetesen egy ponton megrekedt. Az egyik nagy hatalmú ügyfél, a jóvágású Joe Lincoln világtól elzárt nyaralót keres egy görög szigeten, úgyhogy Chloe munkához lát.
Manhattanben váratlanul felbukkan az exe, Tom, és Chloe élete újra felborul, ezért kap a lehetőségen, hogy Joe Lincolnnal együtt nézze meg a kiválasztandó nyaralót. Időt nyer, eldöntheti, mit tegyen. Tomot már olyan régóta szerette, de a férfi megbántotta – érdemes még egy esélyt adnia neki? Lassanként közelebb kerül Joe-hoz, egyáltalán érdekli még Chloe-t Tom? Azonban Joe ellen vádak merülnek fel. Talán nagyobb a tét, mint a boldogságuk? Kiben bízhat Chloe? Időben kideríti, mi az igazság?

A könyv megvásárolható ezen a linken: 21. század kiadó

No comments:

Post a Comment