Wednesday 21 September 2022

L. J. Shen A ​szégyentelen (Bostoni bikák 2.)

Spoiler: Kettős mérce következik:

Amikor L. J. Shen egy új regénye megjelenik a radaron, hajlamos vagyok minden aktuális olvasmányt félretenni. Annyira szeretem ahogy ír, hogy képtelen vagyok elvonatkoztatni és objektíven szemlélni Shen írói munkásságát, ezért vele szemben sokkal megengedőbb vagyok, mint a pályatársaival szemben.

A „Szégyentelen” egy nagy egész vagy két kisebb egész sorozat része, de önállóan is jól olvasható. A Sparrow-val induló Brennan-ághoz az előző részben csatlakozott a Fitzpatrick család, itt pedig ezen a szálon Cillian Fiztpatrick története folytatódik, de természetesen a korábban megismert szereplőkből is kapunk bőven.

Továbbra is fenntartom, hogy a Bostoni Bikák sorozatnév, írói szándék szerint Bostoni Szépségek, és valójában ez a ciklus 4 barátnő története, igaz a velük kapcsolatban álló srácok is kapcsolódnak egymáshoz rokoni vagy munkatársi szálakon. De a fő hangsúly szerintem mégis a lányoké, bár ebben a részben Cillian személyisége bőven agyonnyomta Persephone karakterét, bármennyire is igyekezett az író hangsúlyozni a nemek egyenlőségét. Amúgy azt gondolom, Cillian személyisége egy tehervonatot is agyonnyomna.

Ha már szóba került, Shen következetesen két nyomvonalon teremti a férfi főszereplőit. Az egyik a nagyon macsó, nagyon érzéketlen, nagyon bunkó vonal, akit én alapvetően már első ránézésre löknék ki az ablakon, de Shen karaktereinél mégis mindig felülök a fanclubhajóra. A másik vonal a Hunter, vagy Knight Cole féle jóval érzékenyebb és nagyszájúbb férfi főszereplő. Nos, itt Cillian-t, Troy Brennan, Wolfe Keaton, Vicious és Vaughn karakteréből gyúrták össze. Alig akad benne valami, eddig nem látott sajátos személyiségjegy. Persephone-t ugyanúgy be tudom helyettesíteni némelyik másik regény női főhősével. Mondjuk, ettől még nagyon szeretem mindkettőjüket, csak szólok, hogy nagy újdonság nem lesz ebben a történetben azoknak, akik ismerik Shen stílusát.

Na és akkor, itt jön az a rész, amit bármelyik másik történetben bőven kifigurázok és alaposan lerontom miatta az értékelést (illetve a pontozást).

Az egész regény összes konfliktusa bőven megoldható lett volna sokkal egyszerűbben, logikusabban. Ha  a józan észt használjuk semmi szükség nem volt az egész cselekményre, mert maga a kiinduló helyzet is két telefonnal orvosolható lett volna, plusz Cillian összes problémája is néhány beszélgetéssel simán rövidre zárható (lett volna). És ahol egy Sam Brennan rohangál (meg a rokonságban van egy Troy Brennan), mi az ördög szükség van bárminemű személyes bosszúállásra, plusz egy „azt csinálok amit akarok” olajmilliárdosnak mi a nyavalyának kell egy kamufeleségre? A történet alapja borul fel, ha az ember józanul szemléli a kapcsolati hálót és az anyagi hátteret. Én viszont jó szokás szerint hagytam, hogy a mese a szárnyaira vegyen, és az alap, fanyalgós, realista énemet szabadságra küldtem az olvasás idejére. Gyanítom, most, hogy kipihente magát, hamarosan visszatér.

A könyvet köszönöm szépen az Álomgyár Kiadónak!

Adatok:

Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2022
Oldalszám: 320 oldal
Fordítás: Ladányi Klára

Fülszöveg:
Cillian Fitzpatrick kegyetlen és hidegvérű. Hadész, Brioni öltönyben.
A média szerint ő A Szégyentelen.
Számomra viszont az a férfi, aki (vonakodva) megmentette az életem.
Most pedig egy újabb, „aprócska” szívességre lenne szükségem tőle.
Csakhogy Cillian csak úgy nem osztogatja a szívességeket.
A szabadságom kell neki.

Én lettem a legidősebb Fitzpatrick testvér játékszere. Amivel játszhat, amit meggyötörhet, amit tönkretehet.
Azt hiszi, megrogyok a kis pszichológiai hadviselése súlyától. Azonban hamarosan megtudja, hogy a leghalálosabb méreg egyben a legédesebb is.

L. J. Shen Amazon, USA Today és Washington Post bestsellerszerző. A Bostoni bikák-sorozatának második részében egy új Fitzpatrick testvérrel ismerkedhetünk meg, aki lehengerlően szexi és kétségkívül hataloméhes.

A könyv megvásárolható ezen a linken: https://alomgyar.hu/konyv/a-szegyentelen


No comments:

Post a Comment