Thursday 21 December 2023

Kelly St. Clare: A ​vámpírklán adóssága

    A Vérkötelék sorozat első kötete remek felütésnek bizonyult, alig vártam a második részt. Szerencsére az Álomgyár Kiadó gyorsan kihozta a teljes sorozatot, úgyhogy nem kellett éveket várnom a folytatásra. Pillanatok alatt el is olvastam, viszont sajnos a zárókötet még nincs meg nekem így némi hiányérzettel zárom az évet. Nagyon gyorsan behúzott ez a speciális vámpírvilág, úgyhogy alig várom már, hogy teljesen a mélyére ássak, bár már előre szomorú vagyok, hogy hamarosan lezárul Basilia és Kyros története.
A „Szövetség a vámpírokkal” című első rész egy elég szomorú függővéggel zárult. Basilia nagyanyja meghalt, ami nyitva hagyta az utat visszafelé, azaz a főhős valamennyire függetlenedni tudott a Toronytól, és talán Kyrostól is. Ami meglepő módon mintha még távolabb tolná egymástól az amúgy sem egymsra hangolt főszereplőket. Az író érdekesen forgatja a szereplők közti érzelmeket, ritán lehet előre felmérni, hogy milyen döntést hoznak, az amúgy sem hagyományos karakterek.
    A második részben az amúgy is elég határozott női főszereplő sokkal erőteljesebb szereplővé válik. Ha az első kötetben a világépítés volt remek,akkor itt a karaktermélyítés sikerült jól. Basi egyszerűen kilép a szőke gazdag lány skatulyából, és egy érdekes és rendhagyó szereplővé válik. Nagyon szerettem, ahogy felveszi a versenyt a vámpírokkal, különösen Kyros testvéreivel. Remek humorral épül fel a kapcsolat a klán és Basilia közt, ami nem figyelemelterelő humor, és nem is heherészés. Az író nagyon jól oldotta meg azt, hogy drámai helyzetekben is oldani tudja a feszültséget, egy-egy jól megválasztott beszólással, de nem lesz sok, és nem is vicceli el. Ebben a részben a mellékszereplők is igazán különlegesek. Mrs Hannah és Rory lett az abszolút kedvencem, de Fred és Lauren is közel kerül hozzám. Kyros jelleme szerintem nem igazán változik, de a hozzáállása sokat finomodik. A két főszereplő közti kapcsolatban sok érzelem sűrűsödik, egészen a végletekig, de azért már jól látszik az az ív amire a romantikus kapcsolat felépül. Bár időnként úgy tűnik ezt az ívet ügyesen és közös munkával kettétörik, mégis sikerült újra-és újra épitkezniük a romokból. Nyilván túlidealizálva, de mégis egy valódi kapcsolat is éppen így működik. Újra és újra felépül az olyan biztos pontokra mint a szeretet, a szerelem és a kitartás, bármennyire is kilátástalannak tűnik időnként eltakarítani, a heves érzelmek után maradt romokat.
    Van az egész történetnek egy valósnak tűnő alapja, és maga a vámpírlét is szépen belesimul a normál környezetbe, ami miatt inkább misztikus romantika, mint fantasy a történet. Nekem érdekes lett volna, ha további lényekkel is gazdagodik Blöff City (a városnevet nem tudtam megszokni), de enélkül is működött a sztory. A nevek továbbra is zavaróak, de sikerült azért Basiliát és Tommyt úgy-ahogy elfogadnom. Viszont ebben a részben is elég élesen kiütközött a rengeteg szövegezési hiba: rosszul használt ragok, határozók, kicsavart mondatok. Sajnáltam, hogy ezek rontották az olvasási élményt, mert könnyen kiküszöbölhető lett volna némi odafigyeléssel.
    A történetvezetés elég feszesre sikerült, sokat nem időzik a szerző az egyes stratégiai pontokon. A második rész picit csavarosabb, nekem Kyros árulása egy igazi váratlan mérföldkőnek bizonyult. A trilógiák középső részei általában ellaposodnak, de itt most pont az ellenkezőjét éreztem, szerintem alaposan felrázta a fejezetet és a kedélyeket a két főszereplő közti konfliktus. Szinte el sem hittem, hogy arról a pontról még visszaépülhet a kapcsolatuk, de végül csak megoldotta a szerző. Izgalmas volt a kötet, és megint nagyon erős függővéggel zárult, szóval igen: várom a folytatást.

Adatok:

Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2023.
Oldalszám: 400 oldal
Fordította: Nagy Boldizsár

Fülszöveg:

A győzelem az egyetlen lehetőség.
Múlt héten megörököltem a több milliárd dolláros Le Spyre-vagyon minden egyes centjét. De könnyebb lehúzni egy pár tequilát, mint szembenézni szeretett nagymamám váratlan halálával.
Bár túl vagyok a vámpírok játékán, mégsem egyszerű megszabadulni Kyrostól így, hogy kétségtelenül van valami természetfeletti, amely összeköt minket.
Az Adósoknak szükségük van a segítségemre. A nagymamám pedig megérdemli, hogy bosszút álljak érte. Valamint… a harmadik vércsere során történt velem valami.
Most már hivatalos, nem a paranormális szabályok szerint folytatom a harcot. Kizárólag a saját törvényeimet követem – és nem állok le, míg sikerrel nem járok. Mert ha a saját feltételeim szerint lépek be az Ingeniumba, nincs visszaút.

A könyv megvásárolható ezen a linken: Álomgyár webáruház

No comments:

Post a Comment