Wednesday 6 December 2023

L. J. Shen: Mennyei ​kísértés

L. J. Shen még mindig képes álmos reggeleket okozni.

A „Mennyei kísértés” a szokásos módon behúzott, magával vitt, egy éjszaka elolvastam, és most próbálok a mai munkanapra gondolni, kevés sikerrel. Ugyan nem ez volt a kedvenc történetem az írónőtől, de bőven a középmezőnyben van, és simán beelőzte nálam a legutóbb olvasott „Gyönyör és fájdalom” című regényt.

A könyv külső megjelenése kifejezetten tetszik, legalábbis a színvilága. Ez a szürke alapú borító, amit a „Bostoni bikák” sorozat óta alkalmaz az Álomgyár Kiadó szerintem abszolút telitalálat. Sárgás-zölddel megbolondítva pedig abszolút kedvenc lett. A fedlapon lévő férfi dögös-dögös, de azt hiszem, egyáltalán nem hasonlít a nyurga és inkább vékony testalkatú zilált hajú Alexre, persze így is egy esztétikai élmény.

A történet most a zenészvilágba visz. Annak is a kevésbé szép és csillogó részébe. A főszereplő Alex Wilson egy igazi világklasszis s.gfej. Ismert rocksztár, aki azt hiszi ő a világ ura. Dekoncentrált, erőszakos, labilis és nagyképű. Az egész világa ingatag, és hazugságra épülő. Azt hiszem, ez nagyon közel áll a valósághoz, még akkor is, ha szeretjük másnak látni a mai (vagy épp tegnapi) sztárvilágot. Alex életében jelen van a legtöbb függőség, ráadásul az alapviselkedése inkább bosszantó, mint kedvelhető. Ugyanakkor részben nagyon fiatal a történet idején, részben pedig valamelyest érthető a magatartása és a világhoz való hozzáállása a környezetéből és a családi kapcsolataiból adódóan. Ettől mondjuk még én simán kitekertem volna a nyakát, ha velem viselkedik úgy, mint Indie-vel. Aki amúgy egy kékhajú tündér. Szerintem az egyik legjobb karaktere lett L. J. Shennek. Izgalmas, kemény és érzelmes nő, aki egyáltalán nem hagyja magát.  

Bár a két főszereplő kohéziója az első perctől megvan, és a történetük is összeáll, azért a karakterépítés hagy még kívánnivalót maga után. A főgonosz szerepében tetszelgő Fallon például alig épül fel. Mindvégig jelen van, de nem igazán érdekes. Mellette Will szintén nem lesz kedvelhető, még a végén sem. Inkább hamisnak tűnik minden érzelme. A mellékszereplők alig lettek kidolgozva, Alfie szegény kb. egy végtelenített kismalac lett, de Brandon és Jenna kapcsolata sem igazán nyomon követhető és Lucasra is ráfért volna egy sokkal kerekebb történet. Azt hiszem a regény bizonyos részeit elsiette az író. Az erotikus részek bőven túlsúlyba kerültek, ami nem nagy baj, de nekem hiányzott még néhány jellemvonás, és egy kicsit több interakció a tágabb környezettel. Nyilván a fókusz elsősorban a főszereplőkön kell, hogy legyen, de a sok mellékszereplő bizonytalan szála elhomályosítja a történetet.

A cselekményépítés viszont megint parádés lett. Érdekes maga a story, és a csavarok teljesen a helyükön vannak. Váratlan, meglepő és izgalmas. Pont, ahogy a legtöbb Shen történet. Vannak persze visszatérő motívumok, de ezek inkább otthonossá teszik a regényt, mint unalmassá.

Bár nem olvastam az angol verziót van néhány olyan becenév amit én nem fordítottam volna le illetve néhány versrészletben a ragozás félrement. Ezek nem zavaró hibák, de azért megakadt rajtuk a szemem. 

Összességében szerettem „Mennyei kísértést” mozgalmas, érdekes, és Indigo különleges főszereplő. Biztosan újraolvasom még.

Adatok:

Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2023.
Oldalszám: 432 oldal
Fordította: Ladányi Klára

Fülszöveg:
Könnyűnek ​kellett volna lennie.
Nekem pénzre volt szükségem, neki pedig egy bébiszitterre, aki megakadályozza, hogy végleg elmerüljön a kokain mámorában. Kifejezetten neki választottak ki engem. Felelősségteljes, optimista, együttérző és ártatlan.
Az a legrosszabb, hogy lehetett volna ennél több eszem.
Alex Winslow, a brit rocksztár, a sorozatos szívtipró, a whiskeybarna szemű Casanova. „Csak ne kerülj a bőrdzsekis ördög közelébe! Felfal, aztán félredob.”
Tudod, mi lett? Nem hallgattam az intésre! Aláírtam a szerződést. Világ körüli turné, három hónap, négy kontinens, száz fellépés. Megannyi izgató pillanat.
A nevem Indigo Bellamy, és eladtam a lelkem egy tetovált istennek. A gond csak az, hogy a lelkem nem volt elég Alexnek. Elvette a testemet is. Majd a szívemet. Végül mindenemet.
L. J. Shen, az Amazon, a USA Today és a Washington Post bestsellerszerzője a rivaldafénybe csábít minket, azonban a hírnévnek megvannak az árnyoldalai is. Egy viszont biztos, a szerelem a legsötétebb időket is túlragyogja, akár egy csillag.
A könyv megvásárolható ezen a linken: Álomgyár webáruház

No comments:

Post a Comment