Wednesday 22 February 2023

L. J. Shen: A ​szélhámos (Bostoni bikák 4.)

Nagyon szeretem L. J. Shen könyveit. Ugyan mindegyiknek kiszámítható a happy endje, azonban az odáig vezető út meglehetősen kalandos szokott lenni. Ez az egyik ok, a másik pedig az az érzelmi utazás, ami nagyon egyedülálló módon szokott elvezetni végül a megnyugtató utószóig.

Eddig mindig megkaptam mindkettőt most viszont hiányérzetem van. Bár a kalandos utazás megvolt, az érzelmi ív nem érte el az ingerküszöbömet. Bárki másnál simán átlépek ezen, de L. J. Shentől  többet vártam.

A Boston Belles sorozatban már két nagyszerű és egy jó páros történetét olvastam úgy, hogy közben pontosan kirajzolódott az utolsó epizódban Emmabelle és Devon története.

Ők ketten mégis elég rendhagyó módon zárják a szériát, ami ha nem is  a kedvencem, de elég közel jár hozzá.

Devon az előző részekben nem volt kiugró karakter, inkább csak háttérzajként működött Cillian Fitzpatrick és Sam Brennan árnyékában.  Jellemzően egyébként ők annyira markáns férfiak, hogy Hunternek sem sikerült igazán megközelíteni az általuk felállított mércét, igaz nem is ezért szeretjük.

Szinte biztos voltam abban hogy Belle fogja meghatározni a sorozat utolsó részét.  Dinamikus, határozott és nagyszájú karaktere azonban már a regény elején elbizonytalanodott. Valahol persze érthető, hogy kényszerpályán érzi magát, mégis, nekem erőltetettnek tűnt az ok, ami végül elvezeti Devonhoz.

Őszintén szólva Devonban én semmit nem láttam, a jóképűségén és a származásán túl. Smúzolt, félrevezetett, miközben gyakorlatilag bárkit elkapott, és semmit nem értékelt. Rendben van, hogy ezekből Sam-ben vagy Kill-ben is van egy adaggal, de sokkal rendíthetetlenebb figuráknak tűntek nála.

Devon egyáltalán nem volt állhatatos, sem megbízható. Még a lezárás után sem kötöttem volna fogadásokat arra, hogy valóban hűségesen benne marad hosszú távon a kapcsolatban.

Valahol a könyv kétharmadánál volt egy fordulópont, ahol úgy tűnt  Devon felnő Emmabelle-hez, és egyenrangú partnereként már nem billegett annyira a kettejük párosa. Sőt, azt kell mondjam Belle időnként alul is maradt. Mégsem éreztem Devont elég jellemesnek. Ez főként abban az összefüggésben érdekes, hogy Sam-et meg igen.

A történet kicsit kuszára sikerült. Annyira sok volt a külső, negatív hatás a jelenben és  a múltban is, hogy szinte csoda volt, hogy a szereplők tudtak egymásra is koncentrálni. Szeretem ha mozgalmas egy regény, de itt felborult az arány, túlsúlyba került a cselekmény az érzelmi oldallal szemben.

Mindezek ellenére sem mondom hogy nem volt jó a történet, mert ez nem igaz. Inkább csak a Shen könyvekhez képest ez most nem lett abszolút szerelem.

Adatok:

Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2023.
Oldalszám: 480 oldal
Fordította: Ladányi Klára

Fülszöveg:
Emmabelle Penrose úgy élte az életét, hogy soha nem volt szüksége férfira. Ez a terve csodásan is működött egészen öt perccel ezelőttig, amikor rájött, hogy gyereket akar.
Devon Whitehall 190 centi magas, prémium DNS-sel, biztos anyagi háttérrel és brit nemesi címmel rendelkezik. És ami a legjobb, az egyetlen dolog, amit a férfi elkerülne és amitől Emmabelle a leginkább tart: a házasság.
Egyértelműnek tűnik tehát, mit kell tennie, amikor Devon felajánlja a szolgálatait, azaz a spermáját, és a gyermek jövőjéről való gondoskodást.
Ám ami egy ártatlan, modern családi egyezségnek indul, az hamarosan átvált hazugságok szövedékévé, kibontakozik a sötét múlt, és feltárulnak a titkok.
L. J. Shen Amazon, USA Today és Washington Post bestsellerszerző regényében Boston hírhedt femme fatale-ja végre emberére akad a finom modorú angol képében. Méltó befejezése a Bostoni bikák-sorozatnak.

A könyv megvásárolható ezen a linken: https://alomgyar.hu/konyv/a-szelhamos

No comments:

Post a Comment