Sunday 12 February 2023

Ruth Cardello: A ​megtört szívű (Milliárdos Corisik 1.)

Meglepődtem, amikor először találkoztam a Kossuth Kiadó Casanova sorozatával. Azelőtt  a kiadó profiljához nem kifejezetten társítottam a női romantikus irodalmat, de izgalmas vállalkozásnak tűnt a könnyed,  szórakoztató műfaj beillesztése a kiadói kínálatba.

A regény borítója jól csatlakozik a mai „férfiak akik elveszetették az ingjüket” stílushoz, (persze van ingje a címlapon szereplő pasinak, de minek is?) ráadásul harmonikusan kék, tehát jól mutat. Megjegyzem, hogy biztosan nehezebb csajokkal eladni könyveket, de én azért örülnék némi nemi egyensúlynak a borító divatban.

A szerző, Ruth Cardello több szempontból is jó választásnak bizonyult sorozatindítóként. Ismeretlen a hazai, vagy magyarul elérhető romantikus irodalomban, és egészen különleges hangulatú, minőségi regényt írt. Ez a két tény jó alap lehet egy szériakezdéshez.

A „Megtört szívű” műfaját tekintve kortárs erotikus-romantikus regény. Inkább szenvedélyesnek nevezném, bár vannak benne valóban érzéki jelenetek, ezek összességében nem viszik el a történetet egy felületes, pusztán fizikai vonzalmon alapuló kapcsolat irányába. Romantikus is, de nem hősköltészet talaján gyökerező meseszerű szerelem mélységeiben, sokkal inkább egy modern, kapcsolati hibákat és nehézségeket is megjelenítő szívhez szóló, és életszerű értelemben. Fontosabb volt itt a főszereplők érzelmi utazása, mint maga a szerelem, aminek kapcsán megélték a változást.

Nagyon szimpatikus volt a könyv fülszövege, mégis egy kicsit mást kaptam mint amire számítottam. A zsánerben ismerős klissék és megszokott fordulatok helyett egy érdekes és elgondolkodtató sztorira akadtam, de mégis könnyed és szórakoztató tudott maradni. Ráadásul a nyelvezete is olvasmányos és gördülékeny, ezért nagyon jól haladtam vele. Néha felkacagtam, máskor bosszankodtam vagy épp együtt izgultam a szereplőkkel, de nem maradtam kívül egy percig sem a történeten.

Heather és Sebastian elsőre a tökéletes romantikus hősök, egyikük gazdag és magabiztos, a másik családcentrikus, és kedves, működik köztük a kémia, és ügyesen fel is veszik a rosszfiú, és az őt megváltoztatni tudó 21. századi anyuka szerepét. Aztán egy ponton elkezdenek csetleni-botlani, ki-kiesnek a szerepükből, és ettől válnak igazán élővé és szerethetővé Nagyon jókat nevettem néha rajtuk és a szomszédasszonyon is, ugyanakkor teljesen meg is értettem a bizonytalanságaikat, félelmeiket. Szerettem, hogy a kapcsolatuk kezdete esetlen, nem azonnal tökéletes és csillámporos.

Voltak a regényben olyan, érzelmileg erős pontok, amiket a szerző kifejthetett volna kicsit jobban is. Nem volt ez igazi hiányérzet, de sokat segített volna  a konfliktusok elmélyítésén, és az érzelmi alapok megerősítésén. A halálesetek és a gyász olyan mély érzelmi traumák, amiket jól ki lehet fejteni, és amik hatása a könyvben bemutatott módon, hosszú távon is érvényesül. Ehhez képest ezt a vonalat kidolgozatlannak éreztem.

Imádtam a szereplők mellett megjelenő igazi olasz családi hangulatot, amit Sebastian szülei és testvérei teljesen jól leképeztek. Ez és Erika a szomszédasszony igazi védőhálót jelentett a szereplőknek, és szerintem az olvasóknak is. Sokszor jobban vágyunk ilyen rokonságra és barátságra, mint magára a sorsfordító szerelemre.

Ugyan számomra a Corsisi vonal még teljes homályban maradt, de nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a történet hátterébe futó nyomozás merre tart.

Adatok:
Kiadó: Kossuth Kiadó
Megjelenés: 2022
Oldalszám: 320

Fülszöveg:
A ​New York Times bestsellerszerzője, Ruth Cordello érzékiségtől és érzelmektől fűtött regényt alkotott. Milliárdos hőse életének talán legkockázatosabb vállalkozásába fog: megpróbál második esélyt adni magának a szerelemre…

Heather Ellis egyedülálló anya, aki bármit megtenne örökbe fogadott kislányáért, Aváért. Az egész internetet képes felforgatni jutalmat ígérő posztjával, hogy megtalálja Ava elveszett, kitömött játékállatkáját. De ki gondolta volna, hogy hirdetésére majd egy gazdag, szívdöglesztő férfi jelentkezik, tekintetében olyan mélységes bánattal, hogy Heather azonnal úgy érzi, törődnie kell vele? Ava szemében a férfi igazi hős, Heather számára viszont életre kelt fantázia, aki egyben komoly kockázatot jelent szépen felépített, boldog életére nézve…

Öt év telt el azóta, hogy Sebastian Romero, a milliárdos befektető, egy tragikus autóbalesetben elveszítette feleségét és meg nem született gyermekét. Élete most már csakis az üzlet körül forog. Érzelmeknek nincs helye benne. Mígnem belebotlik abba az átkozott játékfarkasba és a gyönyörű anyukába, aki tűvé tette érte a világhálót. Lassanként úgy tűnik, a férfi újra képes hinni a szerelemben, ám Sebastian élete, családja és múltja több titkot rejt, mint amennyit Heather elképzelhet. Sőt többet, mint amennyiről maga Sebastian tud. Vajon közösen felépítendő új életüket veszély fenyegeti, ha a titkokra fény derül?

No comments:

Post a Comment