Monday 20 February 2023

Pippa Grant: Az ​utolsó facér milliárdos

Megalapozott szakmainak tűnő értékelés helyett, íme egy őszinte, ám soha el nem küldött levél a szerzőnek:

„Kedves Pippa Grant,

őszinte leszek hozzád, pár héttel ezelőttig fogalmam sem volt arról, hogy a világon vagy. Mondjuk ha tudtam volna, akkor sem izgat fel különösebben. A neved erősen hasonlít az angol királyi család egy oldalágához, amit annyira nem kedvelek, másrészt meg nem tudok annyira folyékonyan olvasni angolul, hogy megérthetném a könyveid. Szóval amíg a Kossuth Kiadó új kiadói sorozata a Casanova el nem hozta a magyar fordítást persona non grata lettél volna a könyvespolcomon. Még így is a vak véletlenek köszönhetően néztem bele a regényedbe, mert régóta tartó, mély vonzódást érzek a romantikus szórakoztató irodalom iránt.

Ennél fogva persze oda-vissza ismerem a klisséket, fordulatokat, a szóhasználatot, az erotikus jelenetekből kihozható minimumokat és maximumokat, az elvárt szereplőtípusokat, és úgy mindent. Igen előtted is volt már plátói kapcsolatom milliomos (sőt milliárdos) facér úriemberekkel, és lefizetett barátnőkkel is, ez egy egészen jól bevezetett fordulat a modern romantikus regényekben.

Szóval nem voltak különösebben izgatott, amikor belekezdtem a regénybe. Megjegyzem, magamban már fogalmazgattam az értékelés negatívumait, miszerint: eléggé elcsépelt a téma. Itt és most megkövetlek.

Az első oldalon tágra nyílt a pupillám, és kiszökött belőlem némi röhögés. Aztán ez hol halkabb, hol hangosabb lett, annyira hogy vigyáznom kellett hajnali egykor, hogy ne ébresszem fel a családom a hangos vihogással.  (Persze a felnőtt fele felébredt és csúnyán nézett rám.)

Nem is pontosan értettem, hogy mi történt. Olyan gyalázatos humorral húztál be, amit ekkora dózisban már nem is szoktam értékelni. A női főszereplőd annyira esetlen, és mondjuk ki balfék, hogy simán magamra ismertem, még a tükörbe se kellett belenéznem. Persze nem mindenben, mert nem vagyok annyira optimista mint ő, de komolyan mondom üdítő volt még ez is. Begonia (ez név!) egy annyira egyedi jellem, hogy már miatta megérte elolvasni a könyvet.

A túlárazott milliárdosod Hayes, meg pont annyira furcsa mint a neve. Semmi típusára jellemző parancsolgatás, nagyképűség, világ ura komplexus, csak valami tiszta, bizonytalan férfiesszencia, amitől az én, sokat tapasztalt romantikus szívem is meglágyult. Komolyan imádtam. Tiszta szerencse hogy párkapcsolatban élek, különben megkérdezném, hogy hol találtad ezt a karaktert.

De a többieket is kedveltem, őszintén. Hyacinth-ot (úristen nekem is kell egy ilyen testvér), és Keisha-t is mindenképp, na meg Winnie-t s Merriweathert. Még Giovannát és a karót nyelt Ameliát is. Jó ég, honnét szedtél ennyi csodás nőt? Persze-persze nem vagyok elfogult egyik nemmel szemben sem, a fiúkat is imádtam. Egyedül Chad-et nem, de gondolom ez érthető. Marshmallow-t szeretném örökbefogadni. Teljesen jól illeszkedne a két szociálisan éretlen kandúromhoz.

Szóval igen. Elképesztően szerettem a regényedet. Emiatt nem érzem rosszul magam, inkább csak újraolvasom majd, azokon a napokon amikor teljes valójában beköszön a zord világ.

Köszönöm az élményt. És most hogy szétsimogattam az írói öntudatod, nyomás írni, szeretnék még ilyet sokat! 

Üdvözlettel: egy új rajongó”

Adatok:
Kiadó: Kossuth Kiadó
Megjelenés: 2022
Oldalszám: 414
Fordította: Tóbiás Csenge

Fülszöveg:

Dollármilliárdok ​örököse. Mogorva. Társaságkerülő. És az új álpasim…
„Érzelmileg elérhetetlen”, mondaná bárki, de ez meg sem közelíti az igazságot arról, milyen is Hayes Rutherford valójában. Rideg. Távolságtartó. Magasabb az elefántcsonttornya, mint a Burdzs Kalifa. És ő az évszázad fogása… legalábbis a bankszámlája alapján.
A feladatom egyszerű: távol kell tartanom mindenkit, aki Hayest megkörnyékezi, vagy kerítőként akar „segíteni” ennek az elszigetelt, zsémbes, filmvilágába temetkezett milliárdosnak azáltal, hogy úgy teszek, mintha én lennék az élete szerelme. Cserébe ő nem teszi tönkre az életemet egy aprócska félreértés miatt.
De minél többször pillantom meg benne az igazi embert, annál inkább hiszem, hogy bár a világaink különböznek, sokkal több közös van bennünk annál, mint amire bármelyikünk számított. A villogó dollárjelek és a fényűzés mögé rejtőző férfi az életem szerelme lehet?
Azonban egy milliárdossal folytatott hamis kapcsolat csak addig móka, amíg ki nem tör a botrány…

Az utolsó facér milliárdos egy kedves, humoros történet egy elfuserált gyantázásról, egy nőről, aki nem áll két lábbal a földön, egy férfiról, aki túlságosan is földhözragadt, és egy aranyos kutyáról, aki véletlenül kerítővé válik – legalábbis tesz róla, hogy az álpár ne találja a ruháit, miután kilép a zuhany alól…

A könyv megvásárolható ezen a linken:https://www.kossuth.hu/konyv/5930/az-utolso-facer-milliardos

No comments:

Post a Comment